Gigantul Apple, care sustine ca ar fi vandut aproximativ 500.000 de telefoane mobile iPhone in primele doua zile de la lansarea oficiala, a fost dat in judecata sub acuzatia de frauda, relateaza presa internationala.
Inca de la inceputul punerii in vanzare a mult asteptatului iPhone, compania nu a precizat nimic despre limitarea longevitatii bateriei, imposibilitatea de a fi schimbata de posesor si costurile de inlocuire care s-ar putea ridica pana la 86 de dolari, sustine Jose Trujillo, un client nemultumit care pretinde Apple despagubiri materiale.
In plangerea inaintata de acesta Curtii Supreme din Illinois, gigantul Apple este acuzat de tainuirea unor informatii importante. “Este vorba despre o ascundere de informatii destul de grava”, a declarat avocatul lui Trujillo.
Potrivit plangerii, bateria iPhone-ului este sigilata in interior, la fel ca in cazul iPod-ului, lucru care face imposibila schimbarea acesteia de catre posesor. Mai mult decat atat, bateria poate fi reincarcata de maximum 300 de ori, fiind apoi necesara inlocuirea ei contra cost.
Pe site-ul Apple se mentioneaza faptul ca bateria iPhone-ului isi pastreaza 80% din capacitatea sa initiala in decursul a 400 de incarcari. De asemenea, pentru inlocuirea bateriei, Apple revendica 79 de dolari plus cheltuielile de transport la sediul operational al firmei, la care se adauga inca 29 de dolari in cazul in care utilizatorul doreste sa i se puna la dispozitie o linie temporara pe parcursul celor trei zile, cat dureaza procedura de schimbare a bateriei.
Purtatorul de cuvant Apple, Jennifer Bowcock, a declarat ca oficialii companiei nu au raspuns acuzatiilor. Walt Sharp, purtator de cuvant al furnizorului exclusiv de servicii de telefonie mobila pentru iPhone si lider pe piata mobila americana, a refuzat sa comenteze acuzatiile aduse partenerului Apple.
Asociatia de Protect