Cele doua avioane de stat major pe care le doreste ministrul Teodor Melescanu nu figureaza pe lista achizitiilor aprobate de CSAT pentru Ministerul Apararii. In sedinta din 13 februarie 2006, CSAT a aprobat “Conceptia de inzestrare cu sisteme si echipamente majore a Armatei in perioada 2006-2025”.
Documentul aprobat de CSAT fusese elaborat de Statul Major General - structura aflata la varful Armatei Romane, care ar trebui sa stie cel mai bine care sunt nevoile actuale si de perspectiva ale institutiei militare.
Despre aprobarea acestei “Conceptii de inzestrare” a informat anul trecut si ziarul „Gandul”. Documentul aprobat anul trecut de CSAT este in continuare valabil si poate fi consultat pe site-ul de Internet al Departamentului de Armamente - acelasi site unde a fost publicata si intentia Ministerului Apararii de a cumpara avioane de stat major.
Despre anuntul publicat pe site-ul Departamentului de Armamente a informat, in premiera, la sfarsitul saptamanii trecute, ziarul „Gandul”.
Imediat dupa aceea, ministrul Melescanu a declarat ca anuntul este pe Internet de o luna de zile si ca noile avioane de stat major sunt necesare Ministerului Apararii pe motiv ca aeronavele de transport tip AN 24, AN 26 si AN 30 sunt prea vechi. Insa “Conceptia de inzestrare” aprobata de CSAT pentru Armata Romana nu spune nimic despre cumpararea vreunui avion de stat major.
“Conceptia de inzestrare” recunoaste ca peste 85 la suta dintre echipamentele Armatei Romane au resursa depasita.
Din acest motiv, pentru Fortele Aeriene, “Conceptia de inzestrare” spune ca vor fi cumparate doua feluri de avioane: “avioane de transport mediu / scurt curier, protejate contra atacurilor cu mijloace individuale de la sol”, precum si “avioane de lupta multirol performante”.
Avioanele de transport mediu / scurt curier sunt f