Companiile auto din Japonia si Europa au obtinut in luna iulie peste 50% din totalul vanzarilor de pe piata din Statele Unite, depasindu-i pentru prima oara pe cei trei mari producatori americani.General Motors, Ford si Chrysler au obtinut impreuna o cota de doar 48,1%. In luna iulie, Ford a inregistrat o scadere de 19% a vanzarilor, GM de 18% iar Chrysler de 8%. Toyota si Honda au inregistrat vanzari mai mici cu 3%, Mercedes cu 14%. Vanzarile Volkswagen si Audi au fost identice cu cele
Companiile auto din Japonia si Europa au obtinut in luna iulie peste 50% din totalul vanzarilor de pe piata din Statele Unite, depasindu-i pentru prima oara pe cei trei mari producatori americani.General Motors, Ford si Chrysler au obtinut impreuna o cota de doar 48,1%.
In luna iulie, Ford a inregistrat o scadere de 19% a vanzarilor, GM de 18% iar Chrysler de 8%. Toyota si Honda au inregistrat vanzari mai mici cu 3%, Mercedes cu 14%. Vanzarile Volkswagen si Audi au fost identice cu cele de anul trecut in timp ce BMW a realizat o crestere de 21%.
Marcile japoneze au obtinut 44,6% din totalul vanzarilor iar cele europene 7,3%. Pentru japonezi, cea mai importanta marca a fost Toyota, cota sa pe piata din Statele Unite depasind 17%.
GM si Ford se confruta cu o perioada grea din 2005 iar Chrysler din 2006. Cele doua companii si-au redus personalul cu aproape 30% in ultimii doi ani si au investit peste 14 miliarde de dolari in programe de restructurare. Chrysler a eliminat 6.000 de locuri de munca in Statele Unite anul acesta.
Producatorii americani sunt inca dependenti de vanzarile de camionete si SUV-uri, o mare parte din aceste autovehicule cu consum foarte mare fiind concepute inaintea razboiului din Irak, cand combustitbilli erau oarecum ieftini.
@