» Pornirea si kilometrul vor ajunge, probabil, pana in decembrie la 1,7 lei.
» Legea 38/2003 privind transportul in regim de taxi si regim de inchiriere s-a modificat.
» Clientii nu vor mai fi pacaliti de taximetristii care utilizeaza trei timpi de tarifare.
Zilele trecute am vrut sa iau taxiul din zona Obor. M-am uitat la pretul de pornire inscris pe portiera – 1,4 lei – si noroc ca am citit dedesubt: 7,9 lei/km. soferul a fost revoltat ca am remarcat pretul fabulos si am renuntat la o cursa care m-ar fi costat o mica avere.
Pacaliti prin neatentie
"De obicei, clientul este grabit si se uita numai la tariful de pornire. Va spun, in particular, ca si nevasta mea a patit-o. A luat un taxi de la Universitate si pana la Gara de Nord i s-au cerut 400.000 de lei" – ne spune tocmai cel care se ocupa de acest domeniu, Gheorghe Udriste, seful Directiei Generale Infrastructura si Servicii Publice din cadrul Primariei Municipiului Bucuresti. Acesta a precizat ca taxiurile cu tarife diferite de la Gara de Nord – T1, T2, T3, precum si cele aflate in "zonele-cheie" precum Intercontinental-Universitate, Unirea, Obor sunt acreditate de judetul Ilfov si functioneaza ilegal. Din cele aproximativ 9.500 de autorizatii date in Bucuresti, doua treimi sunt societati comerciale si o treime – independenti.
Modificari legislative
"Primaria este vinovata de aceste tarife aberante", il contrazice pe seful transporturilor presedintele Camerei Nationale a Taximetristilor, Anghel Teodor. Acesta precizeaza ca tariful maxim de 8 lei/km a fost stabilit de Consiliul General, desi majoritatea companiilor practica acum tariful de 1,4 lei/km. Liderul taximetristilor asteapta ca modificarile si completarile Legii 38/2003 privind transportul in regim de taxi si in regim de inchiriere sa apara si in Monitorul Oficial.
Schimbarile vor fi in benefici