Executivul austriac a dorit să afle dacă fazele lunii sunt responsabile de erorile şoferilor Executivul de la Viena a aruncat banii pe un studiu privind efectele fazelor Lunii asupra
Executivul austriac a dorit să afle dacă fazele lunii sunt responsabile de erorile şoferilor
Executivul de la Viena a aruncat banii pe un studiu privind efectele fazelor Lunii asupra accidentelor auto şi de muncă. Rezultatele cercetării au arătat că satelitul natural al Terrei nu poate fi făcut responsabil de greşelile în trafic ale conducătorilor auto.
Robert Seeberger, fizicianul şi astronomul Ministerului austriac al Economiei, a însărcinat o echipă de experţi pentru a analiza 500.000 de accidente de circulaţie şi de muncă, produse între anii 2000 şi 2004, pentru a stabili dacă au vreo legătură cu activitatea astrului nopţii.
Ideea i-a venit după ce a citit mai multe studii mai vechi care susţineau că Luna plină dă somnolenţă sau îi face pe şoferi mai neatenţi. Dar rezultatele studiului i-au făcut pe oamenii de ştiinţă austrieci să afirme că nu există o asociere între distanţa Lunii faţă de Pământ şi numărul accidentelor. Ei au consemnat totuşi 415 accidente în medie în nopţile cu Lună plină şi aproximativ 396 în rest.
Alte studii trăsnite privind fazele Lunii
Şi cercetătorii de la Universitatea Saskatchewan, din Canada, au dat publicităţii, în 1998, un studiu, desfăşurat pe parcursul a nouă ani, privind fazele Lunii şi accidentele de circulaţie. Şi ei au ajuns la aceeaşi concluzie cu cei din Austria. British Medical Jurnal a studiat incidenţa crimelor raportate la poliţie în zonele rurale şi urbane din India. Au constatat că se comiteau mai multe omoruri în nopţile cu Lună plină decât în celelalte. Până una alta oamenii de ştiinţă pot spune cu certitudine doar că satelitul natural al Terrei are efect asupra mareelor şi furnizează lumină noapte