După site-urile de campanie, în decursul lui 2007, au început să apară bloguri ale oamenilor politici Politicienii români vor trece prin mai multe tururi de scrutin, în următorii doi ani, După site-urile de campanie, în decursul lui 2007, au început să apară bloguri ale oamenilor politici
Politicienii români vor trece prin mai multe tururi de scrutin, în următorii doi ani, iar internetul se impune ca un vehicul de comunicare în acelaşi timp personal şi eficient la generaţiile tinere, cele mai apatice din punct de vedere politic. Traian Băsescu a obţinut în 2004 faimă cu jocul "Băsescu la ţintă", iar sms-urile cu rima Bombo/Congo i-au delectat electoratul. Nu este de mirare că tot mai mulţi politicieni români caută o prezenţă cât mai pregnantă pe web.
Internetul oferă o serie de beneficii de ordin general. Pe lângă construcţiile de tip personal, cum sunt blogurile tot mai căutate de politicieni şi companii, impactul a ceea ce scrii sau arăţi poate fi măsurat numai la câteva ore de la publicare, prin intermediul statisticilor foarte detaliate disponibile.
În plus, blogurile şi forumurile au şi avantajul dialogului unu la unu cu cititorii, care pot riposta, comenta, lăuda ceea ce un personaj scrie.
Exerciţiul de comunicare publică se constituie într-un atu pentru unii dintre politicieni. Pentru alţii, o parte din ceea ce ştiu şi au făcut de-a lungul timpului la tribuna interpelărilor sau în faţa camerelor tv reprezintă un handicap.
Mai toate site-urile de partide româneşti sunt clasice, nu foarte atrăgătoare - deci fără un mare potenţial de a racola adepţi. Lor le revine porţiunea cuminte a comunicării interne. Câteva din conceptele în diferite grade personale sunt însă interesante.
Începuturile şi site-urile clasice Acum trei ani, Gigi Becali avea, la Becali.ro, un site plin de lumânări, st