Cel mai recent studiu publicat de PricewaterhouseCoopers (PwC) arata ca tot mai multi constructori de automobile aleg India ca principala destinatie pentru realizarea si constructia de automobile la preturi cat mai scazute, anunta publicatia franceza Le Monde.
Studiul publicat de Institutul de automobile al PricewaterhouseCoopers subliniaza ca “urmatoarea revolutie in industria automobilelor va avea loc in India”, din ce in ce mai multi constructori investind pe piata asiatica.
Unul din principalele avantaje al Indiei, il reprezinta numarul important de ingineri. „Suntem capabili sa realizam intregul sistem de functionare al unui automobil doar cu ajutorul calculatorului, depasind astfel etapa, uneori mult prea costisitoare a prototipurilor”, sustine Dilip Chenoy, presedintele Asociatiei de constructori de automobile din India. Desi costurile de conceptie ale autovehiculelor sunt foarte reduse, tehnologiile folosite vor respecta standardele de securitate si calitate.
In octombrie 2007, grupul sud-corean Hyundai va inaugura a doua uzina in India si va produce in medie 600.000 de autovehicule, vandute cu mai putin de 5.500 de euro. „India va deveni platforma noastra de export. Toate automobilele Hyundai cu costuri de productie minime vor fi concepute si realizate aici”, a explicat Heung Soo Lheem, directorul general Hyundai in India.
Constructorul chinez Guangzhou Motors a incheiat de asemenea un parteneriat cu grupul indian Xenitis, situat aproape de Calcutta, in vederea comercializarii in 2008 a unui prototip de 2.500 de euro.
Pentru anul viitor ofertele nu inceteaza sa apara. Tata Motors a anuntat ca va comercializa o masina de 1.700 de euro, in timp ce grupul francez Renault Nissan si cel indian Bajaj sunt pe punctul de a semna un acord pentru realizarea unor autovehicule mult mai competitive. In urma cu doua luni, presedintele grup