Fostul director general al SC SMR Balş şi şeful autobazei societăţii au fost trimişi în judecată la sfârşitul lunii trecute, fiind acuzaţi de delapidare şi fals în înscrisuri sub semnătură privată, respectiv complicitate la delapidare.
OLT. Parchetul de pe lângă Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie a emis un comunicat prin care înştiinţează că procurorii acestuia au dispus trimiterea în judecată a lui Ion Băluţă şi a lui Liviu Dumitrăchescu. Aceştia sunt acuzaţi de săvârşirea, în formă continuată, a infracţiunilor de delapidare şi fals în înscrisuri sub semnătură privată, respectiv complicitate la delapidare. Direcţia de Investigare a Fraudelor a fost sesizată, în decembrie 2005, de reprezentanţii SC SMR SA Balş, că Ion Băluţă, fost director general al societăţii, şi-a însuşit între anii 2003 - 2005 diverse cantităţi de motorină destinate societăţii. În urma cercetărilor s-a stabilit că fostul director împreună cu şeful autobazei au creat societăţii un prejudiciu de 2.184.844,16 lei.
Locomotive pe butuci, alimentate cu motorină
Din cercetările efectuate s-a stabilit că achiziţionarea motorinei necesare desfăşurării activităţii societăţii se făcea de la diverşi furnizori, iar pe baza documentelor de recepţionare a combustibilului s-a demonstrat că transportul nu era însoţit întotdeauna de aviz de expediţie. Pe baza probatoriului administrat, s-a stabilit că, din dispoziţia directorului Ion Băluţă, Liviu Dumitrăchescu, şeful autobazei, a achiziţionat diverse cantităţi de motorină destinată consumului societăţii, pentru justificarea unei cantităţi mai mari de combustibil completându-se fişe pentru mai multe locomotive decât funcţionau în realitate. Anchetatorii au stabilit că staţia Căi Ferate Uzinale a SMR Balş dispunea de zece locomotive, din care cel puţin şase au fost permanent „pe linie moartă“ înainte de 2003, în perioada ianua