Pe 3 iulie a.c., Primaria Ploiesti a semnat un contract de furnizare a 2000 de cosuri de gunoi stradale cu societatea Federalcoop Prahova, sucursala Ploiesti. Aceasta a castigat licitatia oferind in total 2.480.000 de lei vechi, fara TVA, adica 38,75 euro pentru fiecare cos de gunoi.
Daca adaugam TVA-ul si transformam suma in moneda nationala, rezulta ca pretul final pentru un cos de gunoi a fost de 1.475.600 de lei vechi, cu 50% mai scumpd ecat un DVD player din Metro. „Produsele sunt confectionate din polietilena, fiind rezistente la foc.
Nu stiu care este pretul de producator pentru ca noi sunt distribuitori ai firmei Europlast din Oradea”, a declarat Mihail Dinca, directorul Federalcoop Prahova, castigatorul licitatiei. Pentru a afla care este primul pret de vanzare al unui cos de gunoi am contactat telefonic importatorul direct al cosurilor care vor ajunge in Ploiesti. „Pretul pe bucata este de 32 de euro, fara TVA.
In cazul unor comenzi mari (n.r. era cazul ofertei Primariei Ploiesti) facem discounturi importante”, a declarat Mariana Ghica, directorul de vanzari al firmei Europlast Oradea, importatorul cosurilor de gunoi.
Un calcul simplu ne arata ca, fara a obtine niciun discount de la importator, desi acest lucru este aproape imposibil, castigatorul licitatiei a avut un profit de 13.500 de euro, adica 432 de milioane de lei vechi. Practic, daca licitatia respectiva nu ar fi fost castigata de un intermediar, la bugetul local s-ar fi facut o economie de aproape o jumatate de miliard de lei vechi.
432 milioane de lei vechi. Acesta este profitul minim al castigatorului licitatiei organizate de Primaria Ploiesti.
2000 de cosuri importate pe bani grei din Austria vor ajunge pe strazile Ploiestiului.
„Nu stiu care este pretul de producator pentru ca noi sunt distribuitori”