Constructorul japonez de autovehicule a anuntat o crestere puternica a profitului net in primul trimestru datorita vanzarilor din America de Nord si Europa dar si-a mentinut estimarile pentru anul fiscal in curs, informeaza CNBC. Profitul operational al Toyota s-a cifrat la 5,67 miliarde dolari in primul trimestru al anului fiscal care se va incheia in martie 2008, iar profitul net a inregistrat o crestere de 32%, la 4,12 miliarde de dolari. Pentru intreg anul fiscal, compania esti
Constructorul japonez de autovehicule a anuntat o crestere puternica a profitului net in primul trimestru datorita vanzarilor din America de Nord si Europa dar si-a mentinut estimarile pentru anul fiscal in curs, informeaza CNBC. Profitul operational al Toyota s-a cifrat la 5,67 miliarde dolari in primul trimestru al anului fiscal care se va incheia in martie 2008, iar profitul net a inregistrat o crestere de 32%, la 4,12 miliarde de dolari.
Pentru intreg anul fiscal, compania estimeaza un profit operational de 18,8 miliarde de dolari si un profit net de 13,8 miliarde de dolari.
In primul trimestru, Toyota a devenit cel mai mare producator de masini la nivel mondial, incheind astfel perioada de 75 de ani in care GM ocupase aceasta pozitie.
Toyota se indreapta spre cel de-al saptelea an in care obtine venituri mari datorita expansiunii rapide din tari in curs de dezvoltare precum China si Rusia. Totodata, japonezii realizeaza vanzari puternice pe piete mai saturate, precum America de Nord si Europa, datorita modelului hibrid Prius, a SUV-ului RAV4, dar si a altor masini cu consum redus.
Valoarea de piata a companiei a atins 215 miliarde de dolari in primul trimestru al anului fiscal 2007-2008, de 10 ori mai mare decat cea a General Motors, principalul sau concuren