Alan M. Pottasch, cel care a intrat in istorie drept �parintele Pepsi Generation�, a murit vineri la varsta de 79 de ani, informeaza editia online a New York Times.
Vice-presedinte senior al Pepsi-Cola Company, Pottasch a fost omul-cheie in conceperea campaniei publicitare din anii '60, “Pepsi Generation”, petrecand mai mult de cinci decenii ocupandu-se de imaginea publica a companiei-gigant. Pottasch a murit in somn, la Los Angeles, unde venise sa supervizeze turnarea unui nou clip publicitar pentru Pepsi.
Veteranul de la Pepsi-Cola si-a inceput cariera in 1957, intr-un moment dificil, cand Coca-Cola vindea de 6 ori mai mult decat Pepsi. Astfel, el a primit sarcina de a gasi o modalitate prin care Pepsi sa se diferentieze de un produs foarte asemanator precum Coca-Cola. Lansata in 1963, campania “Pepsi Generation” a revolutionat industria publicitara, punand accent pe insusirile consumatorului, si nu pe cele ale produsului in sine. “Pepsi era tanar, plin de viata, iar cei care il consumau erau oameni tineri, dar si mai tineri ca suflet, ca spirit si in inima”, era de parere Pottasch.
Campania publicitara s-a bucurat de un succes rasunator, identificandu-se tot mai mult cu tinerii si cu cultura pop, ceea ce a dus la conturarea unui segment de consumatori bine definit. Mai mult decat atat, generatia “Baby-Boom”, a celor nascuti intre 1940 si 1960 in Statele Unite ale Americii, a ajuns sa fie cunoscuta, peste ani, sub denumirea de “Pepsi Generation”, gratie impactului avut de campania conceputa de Pottasch. “Am fost foarte curajosi atunci cand ne-am gandit sa
Peste 20 de ani, in 1984, publicitarii de la Pepsi-Cola s-au gandit sa reinnoiasca sloganul in “The Choise of a New Generation” si sa asocieze imaginea bauturii racor