Riscul de a muri pe un drum naţional din România este de 40 de ori mai mare decât media din UE, se arată într-un raport despre infrastructura de transport, realizat de Societatea Academică Română (SAR). „În România, numărul de accidente de autoturisme este de trei ori mai mare decât în UE. În timp ce, în UE, doar unul din 40 de accidente se soldează cu decese, în România raportul este unu la trei. Practic, şansele de a muri pe drumurile naţionale sunt de 40 de ori mai mari în România decât în restul UE“, precizează raportul SAR. De blamat pentru acest bilanţ sunt geometria defectuoasă a sectoarelor de drum, întârzierea cronică a lucrărilor de întreţinere şi coliziunea cu traficul local din satele şi oraşele lipsite de centuri, se mai arată în raport. „Problema finanţării infrastructurii de transport este în mare parte rezolvată, însă au apărut alte probleme, pe care politicienii le ignoră, dar care sunt semnalate de tehnicieni“, a declarat ieri directorul de cercetare al Societăţii Academice Române (SAR), Sorin Ioniţă, cu ocazia publicării raportului. Reprezentanţii SAR consideră că autorităţile trebuie să se concentreze pe problemele care întârzie implementarea marilor proiecte, cum ar fi exproprierile şi obţinerea avizelor de mediu. De asemenea, o atenţie specială trebuie acordată managementului proiectelor şi resurselor umane. „Avem o criză majoră de ingineri în România. Statisticile arată că, în fiecare an, avem mai puţin de 100 de absolvenţi cu această specializare. Astfel că problema nu este numai a sectorului public, ci şi a firmelor private din domeniu“, a spus Ioniţă.
Firme separate pentru drumuri Prezent la lansarea raportului, secretatul de stat din Ministerul Transporturilor (MT), Septimiu Buzaşu, a recunoscut că resursa umană este o mare problemă a Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR). „Încercăm să extern