Pentru că lucrările au fost suspendate în instanţă, din cauza unui litigiu imobiliar, firma constructoare, Astaldi Spa, primeşte, în conformitate cu reglementările internaţionale, Pentru că lucrările au fost suspendate în instanţă, din cauza unui litigiu imobiliar, firma constructoare, Astaldi Spa, primeşte, în conformitate cu reglementările internaţionale, despăgubiri de milioane de euro
Peste şapte milioane de euro a pierdut, până acum, statul român în contractul de construire a şoselei de centură a municipiului Piteşti. Firma italiană Astaldi Spa încasează aceşti bani din postura de spectator. Pentru că terenul cumpărat de stat este revendicat, lucrările la şoseaua de centură au fost suspendate de o instanţă judecătorească. Şi pentru că firmei constructoare nu i se asigură posibilitatea derulării contractului, statul român plăteşte, conform contractului, penalizări de întârziere.
Nodul gordian al afacerii care a blocat un proiect naţional se află, după primele indicii, la Primăria Bradu, judeţul Argeş. Comisia Locală de Fond Funciar a emis mai multe adeverinţe şi procese-verbale de punere în posesie pentru acelaşi teren, la date diferite.
Mai mult, în etapa premergătoare cumpărării terenului de către stat, în baza Legii nr. 33/1994 privind exproprierea, Primăria Bradu a emis lista cu proprietarii "afectaţi de construirea şoselei de centură a municipiului Piteşti.
Ei bine, de la aceşti proprietari, CNADNR a cumpărat, bucată cu bucată, cei 20.000 de metri pătraţi. Trecem peste faptul că toţi aceşti proprietari sunt rude de diferite grade cu primarul, secretara, şoferul şi alţi angajaţi ai Primăriei Bradu.
Să spunem că este coincidenţă. Problema cea mare constă în faptul că, după ce CNADNR a cumpărat terenurile şi firma constructoare a demarat lucrările, tot terenul de 20.000 de metri pătraţi a fost revendicat de un alt proprietar.