Comerţul pe internet oferă o alternativă pentru evitarea aglomeraţiei şi timpului pierdut prin magazine Românii au început să se obişnuiască cu confortul cumpărăturilor pe internet.
Comerţul pe internet oferă o alternativă pentru evitarea aglomeraţiei şi timpului pierdut prin magazine
Românii au început să se obişnuiască cu confortul cumpărăturilor pe internet. Ultimul studiu al companiei de cercetare a pieţei Mednet Marketing Research Center arată că, în ultimul an, aproape 20% din bucureşteni au făcut cumpărături din magazinele on-line.
Potrivit cercetării, în ultimul an, 18,2% din locuitorii Capitalei care au acces la internet au făcut cumpărături on-line. Aceştia au achiziţionat cu precădere produse IT, electronice, haine, produse de îngrijire personală, telefoane şi cărţi. Un procent uşor mai mare de cumpărători on-line s-a înregistrat în provincie (21,1%), favoritele cumpărătorilor din provincie fiind electronicele, produsele IT, cărţile şi produsele de îngrijire personală.
"Dacă ar fi să întocmim un top al celor mai bine vândute produse pe internet, acelea ar fi cu siguranţă dominat de produsele IT&C, urmate de cele electronice şi electrocasnice. Este însă important să ţinem cont de legea sezonalităţii la care sunt supuse anumite categorii de produse", au declarat pentru "Adevărul" oficialii companiei Altex, subliniind că, în lunile de vară, cresc vânzările de aer condiţionat şi aparate frigorifice, în timp ce iarna statisticile arată că produsele comandate cel mai des pe internet sunt telefoanele mobile, televizoarele şi electrocasnicele mari.
Diferenţele dintre pieţe se reduc în doi-trei ani
În sezonul estival, pe Altex.ro creşteri însemnate se înregistrează şi pe segmentul camerelor foto şi video, produse care nu lipsesc din echipamentul de vacanţă, iar începând cu septembrie, vedete ale vânzărilor devin televizoarel