Samsung a reusit, in trimestrul doi din acest an, sa devanseze compania Motorola si sa treaca pe locul doi in topul producatorilor mondiali de telefonie mobila cu o cota de piata de 13,7%, fata de numai 13% pentru compania americana, dupa o perioada de patru ani in care acest top a fost neschimbat, se arata intr-o analiza a companiei de cercetare IDC.
La nivel mondial, in trimestrul doi al acestui an, au fost vandute peste 272,2 milioane de dispozitive mobile, in crestere cu 16,5% fata de perioada similara a anului trecut.
Rezultatele slabe raportate de Motorola in primele doua trimestre din an au generat pierderea locului doi de catre compania nord-americana in topul celor mai mari producatori de telefoane mobile din lume.
Potrivit IDC, in trimestrul mentionat, Motorola a vandut 35,5 milioane de dispozitive, in scadere cu 31,6% fata de aceeasi perioada a anului trecut.
In prezent cota de piata a ajuns la 13%, dupa ce in trimestrul similar al anului trecut aceasta fusese la nivelul de 22,1%.
Intre timp, Samsung a inregistrat al patrulea trimestru consecutiv de cresteri cu 37,4 milioane de dispozitive mobile vandute in perioada mentionata, cu 48,4% mai mult decat in aceeasi perioada a anului trecut si o cota de piata de 13,7%. Rezultatele se datoreaza succesului inregistrat de seriile Ultra Edition si Ultra Special precum si volumului de vanzari de pe pietele emergente.
Evident pe locul intai se claseaza Nokia cu vanzari mai mari decat ale celor trei mai apropiati rivali la un loc. Compania finlandeza a vandut 100,8 milioane de telefoane in trimestrul doi al acestui an si potrivit IDC a ajuns la o cota de piata de 37%. Amintim ca ieri, la afisarea rezultatelor financiare, oficialii Nokia au estimat o cota de piata de 38%.
Sony Ericcson a ramas in continuare pe locul patru in topul produc