Automobilele hibrid vin cu o serie de avantaje, precum economia de combustibil, caracterul ecologic mai pronuntat fata de versiunile cu propulsie conventionala, o autonomie crescuta, insa atunci cand vine vorba de o compatie a costurilor de explotare a unui astfel de model aceste avantaje palesc in fata pretului mai mare solicitat de dealeri.
O analiza simpla a pretului de catalog a modelului Ford Escape releva faptul ca varianta cu motorizare pe benzina este vanduta cu preturi cuprinse intre 18.770 dolari si 23.770 dolari fara taxe, in timp ce pretul de catalog al versiunii hibride osciliaza intre 25.075 si 26.825 de dolari fara taxe.
De asemenea, in cazul inchirerii unui model hibrid taxa perceputa este considerabil mai mare fata de modelele cu motorizare Otto sau Diesel. In Paris diferenta de pret este de aproape 150 de euro in defavoarea modelului ce combina avantajele motoarelor conventionale cu economia furnizata de cele electrice aditionale. In Roma, discrepanta este si mai mare, de aproape 200 de euro, adica 634 de euro fata de 445 euro pentru o saptamana. In New York, pentru inchirierea unui automobil timp de o saptamana se plateste o suma de 541 dolari, in timp ce consideratia pentru mediu va costa in plus 200 de dolari
Exploatarea unui hibrid pe o perioada de un an in care se parcurg 120.000 inseamna un minus in portofelul proprietarului cuprins intre 3.700 dolari si 13.300 de dolari in functie de tipul vehiculului, arata un studiu elaborat de Consumer Reports, citat de New York Times.
Producatorii explica preturile mai mari pentru acest modele prin cheltuielile de productie suplimentare si nu prin urmarirea unei marje de profit mai mari decat in cazul automobilelor connventionale. Un raport elaborat recent de grupul de consultanta Sanford C. Bernstein sustine declaratiile producatorilor evidentiind costurile aditionale ce apar in