Starea şoselelor face ca numărul accidentelor grave să fie de trei ori mai mare în România Starea proastă a drumurilor este principala cauză "pentru care riscul de a muri într-un
Starea şoselelor face ca numărul accidentelor grave să fie de trei ori mai mare în România
Starea proastă a drumurilor este principala cauză "pentru care riscul de a muri într-un accident pe un drum din România este de 40 de ori mai mare decât media UE". Aceasta este concluzia unui raport al Societăţii Academice din România (SAR), referitor la politica de transport din ţară.
Geometria defectuoasă a sectoarelor de drum, întârzierea cronică a lucrărilor de întreţinere şi traversarea satelor şi oraşelor lipsite de centuri ocolitoare sunt principalele cauze pentru care arterele de circulaţie din România sunt cele mai periculoase din Uniunea Europeană.
"În România, numărul de accidente pe autoturisme este de trei ori mai mare decât în Uniunea Europeană. În timp ce, în UE doar unul din 40 de accidente se soldează cu decese, în România raportul este de unu la trei. Combinat, practic şansele de a muri pe drumurile naţionale sunt de 40 de ori mai mari în România decât în restul UE", precizează raportul SAR.
Întreţinere catastrofală
Zonele periculoase apar în special ca urmare a întreţinerii defectuoase. O evaluare făcută în 2005 arată că aproximativ 30% din drumurile naţionale sunt în stare proastă, se mai arată în raport.
Acest lucru este cauzat în special de întârzierile serioase ale lucrărilor de întreţinere. În plus, costurile sunt mult mai mari decât ale ţărilor din jur.
Conform documentului, traficul local din România este concentrat în mod excesiv pe drumurile naţionale, iar autostrăzile, deşi utile, nu reprezintă soluţia tuturor problemelor. SAR arată că doar cu o fracţiune din costurile alocate construcţiei de autostrăzi ar putea fi refă