- Diverse - nr. 150 / 3 August, 2007 Cineva spunea, la un post de televiziune, ca intr-un an pe soselele Romaniei mor mai multi oameni decat in razboiul din IRAK. O stire mai mult decat alarmanta. Sigur, cauzele sunt multe, vitezomanii iresponsabili (mai ales din randul acelora care urca la volanul unei masini fara a avea nici macar carnet de conducere), constituind inamicul public numarul 1! Pe de alta parte, invocam adesea conceptul de "Siguranta rutiera", dar daca analizam reteaua de drumuri de care dispunem (inclusiv calitatea lor), ajungem la concluzia ca mai avem inca enorm de multe de facut. O statistica publicata recent atesta ca, daca ne referim la elementul "drum", stam cam in felul urmator: avem o retea de drumuri nationale in lungime totala de 14.810 km. Acestei retele i se adauga cei 63.789 de km de drumuri judetene si comunale si cei 21.841 km de strazi din orasele tarii. Avem, deci, trei cifre de referinta, respectiv: Drumuri Nationale =14.810 km +Drumuri Judetene si Comunale =63.789 km +strazi =21.841 km, ceea ce ofera un total de 100.440 km de retea de drumuri si strazi. Spre comparatie, Austria, cu o suprafata de 83.850 km patrati, o populatie de 8.700.000 de locuitori, are nu mai putin de 106.585 de drumuri asistate de tehnologie de ultima ora in materie de supraveghere si interventie activa, inclusiv 1.634 km de autostrazi; Belgia, cu o suprafata de 32.545 km patrati si o populatie de 11 milioane de locuitori, dispune de 141.121 km de drum modernizat si 1.702 km de autostrazi. Pana si Ungaria are 135.555 km de drumuri nationale, locale si strazi si 448 km de autostrazi, pentru o populatie de 11 milioane de suflete. Gheorghe Giurgiu - Diverse - nr. 150 / 3 August, 2007 Cineva spunea, la un post de televiziune, ca intr-un an pe soselele Romaniei mor mai multi oameni decat in razboiul din IRAK. O stire mai mult decat alarmanta. Sigur, cauzele sunt