Romaqua Group, producatorul apei minerale Borsec, a investit 9 mil. euro in lansarea apei minerale Aquatique, imbuteliata in unitatea de productie a sucurilor detinuta de companie la Busteni.
"Am luat decizia de imbuteliere a unui nou brand de apa minerala pentru a putea face fata cererii extrem de ridicate din aceasta perioada", au declarat reprezentantii Romaqua.
Compania si-a majorat astfel cu 10% capacitatea de imbuteliere a apei minerale.
Investitiile de la Busteni, finalizate recent, au vizat captarea sursei si imbutelierea apei.
Anul trecut, producatorul a investit aproximativ 10 mil. euro in fabricile de imbuteliere a apei detinute la Borsec si Stanceni, pentru extinderea capacitatii. In localitatea Stanceni, unde se afla a doua sursa de apa exploatata de companie, Romaqua a finalizat in 2006 constructia unei unitati de productie noi.
Potrivit datelor SNAM (Societatea Nationala a Apelor Minerale), producatorul Romaqua a imbuteliat anul trecut 230 mil. litri de apa minerala, fiind cel mai mare imbuteliator de pe piata locala.
Compania a intrat pe piata sucurilor in anul 2004, prin constructia unei fabrici la Busteni (judetul Prahova) si lansarea brandului Giusto. Un an mai tarziu, grupul a relansat bauturile racoritoare carbonatate Brifcor si Quick Cola.
Romaqua estimeaza cresterea vanzarilor cu 30% in acest an fata de 2006, pana la peste 90 mil. euro. Grupul a inregistrat anul trecut o cifra de afaceri de 238,7 milioane de lei (67,7 mil. euro), in crestere cu 36% fata de 2005.
In 2006, compania a realizat un profit brut de 20,8 milioane lei (5,9 mil. euro), de circa trei ori mai mare decat rezultatul din 2005.
Pe piata locala, canicula din luna iulie a adus cresteri intre 30 si 50% ale vanzarilor de bauturi racoritoare fata de o perioada normala de vara, ritmul fiind mai accentuat pe segmentele