In lipsa unor prevederi legale clare, principiul mobilitatii a devenit un instrument. Prin folosirea acestuia, in lipsa unei ierarhizari, un prefect poate fi lejer degradat si trecut pe functii inferioare.
In lipsa unei ierarhizari a inaltelor functii publice, schimbarea discretionara de pe o functie pe alta nu este benefica", sustine presedintele Asociatiei Prefectilor, Mihai Capra, fost membru al PNL.
presedintele asociatiei prefectilor si Subprefectilor din Romania (APSR), prefectul Galatiului, Mihai Capra, a declarat ieri ca, in cazul schimbarii din functie a celor sase prefecti, asociatia nu poate interveni in nici un fel, pentru ca demiterile s-ar fi facut in limitele legii, dar, in acelasi timp, a precizat ca asociatia a solicitat Guvernului introducerea a 18 amendamente la actualele prevederi referitoare la principiul mobilitatii prefectilor si subprefectilor. Capra le ia indirect apararea celor destituiti, indicand ca principalul viciu al prevederilor legale este acela ca in lipsa unei ierarhizari, prin aplicarea principiului mobilitatii, inaltii functionari publici pot fi trecuti pe o functie inferioara, deci sanctionati. In iulie 2006, a aparut Legea 251, care modifica Legea 188 referitore la Statutul Functionarilor Publici. La articolul 7 al Legii 251 se spunea ca pana pe 20 ianuarie Guvernul trebuia sa aprobe normele referitoare la mobilitatea prefectilor si subprefectilor. Mihai Capra a declarat ca proiectul HG care urma sa introduca normele a fost gata in decembrie, Asociatia Prefectilor si Subprefectilor l-a discutat si a propus cele 18 amendamente, cel mai important dintre acestea fiind cel care se refera la mobilitatea prefectilor si subprefectilor: "Cel mai important in opinia noastra era acela ca, fara acceptul inaltului functionar public, mobilitatea sa se realizeze pe aceeasi functie. In Legea 188, la categoria inaltilor fun