Producatorii auto si-au anuntat in ultima luna rezultatele inregistrate in trimestrul incheiat la 30 iunie. O analiza a profiturilor declarate de gigantii auto arata ca perioada recent incheiata a fost una destul de fasta pentru industrie, majoritatea constructorilor de masini raportand cresteri.
Compania cu cel mai mare profit net declarat este Toyota, niponii reusind o valoare record de 3,1 miliarde de euro pentru perioada aprilie-iunie 2007. In procente relative asta a inemnat o crestere de 32% fata de aceeasi perioada a anului trecut, in care au inregistrat un profit de 2,26 miliarde euro.
Locul secund intr-un clasament neoficial bazat pe datele centralizate de Wall-Street este ocupat de Daimler-Chrysler, concernul anuntand un profit de 2,1 miliarde euro. Aceasta valoare include si divizia de camioane si autobuze, care a contribuit substantial la profitul grupului. Mercedes Group, divizia principala a Daimler-Chrysler, a inregistrat un profit net de 1,2 miliarde euro, aproape dublu fata de-al doilea trimestru al anului 2006.
Profitul Volkswagen A.G., cel mai important constructor european, s-a ridicat la 1,22 miliarde euro. Cresterea relativa fata de al doilea trimestru din anul precedent a fost de 42%.
General Motors poate fi numit grupul cu cea mai puternica revenire, compania din Detroit reusind sa obtina un profit de 650,8 milioane euro, dupa ce doar cu un in urma inregistrase o pierdere record de 3,4 miliarde dolari (circa 2,48 miliarde euro).
Ford intra, de asemenea, in categoria producatorilor care au terminat pe profit Q2, in conditiile in care s-au confruntat cu pierderi cu un an in urma. In cele 3 luni, care s-au incheiat la data de 30 iunie, ameicanii au inregistrat 750 milioane dolari, circa 547,7 milioane euro, ca profit. Pierderile din aprilie-iunie 2006 s-au ridicat la valoarea de 231,5 milioane euro.
Un alt