Americanii de la Ford vor societatea curată, fără datorii la stat şi fără obligaţia de a produce piese de schimb pentru marca Daewoo timp de opt ani. Comisia de privatizare vrea o lege specială în acest sens. Cel puţin aşa reiese din declaraţiile preşedintelui comisiei de privatizare, Sebastian Vlădescu. Procesul de privatizare a Automobile Craiova SA (ACSA), singurul acţionar cu drept de vot în cadrul Daewoo Automobile România (DWAR), a fost blocat din nou, în timpul negocierilor cu compania americană Ford, singura care a depus o ofertă pentru preluarea pachetului majoritar de acţiuni. Preşedintele comisiei de privatizare, Sebastian Vlădescu, a declarat la sfârşitul săptămânii trecute, citat de NewsIn, că este nevoie de o lege specială în cazul ACSA, deoarece pretenţiile americanilor nu corespund cadrului legislativ actual. „Am primit mandat de la guvern să negociez în cadrul unei legi speciale pentru privatizarea Automobile Craiova. Pretenţiile Ford, pe care nu le pot face publice încă, nu se regăsesc în cadrul legislativ pentru privatizare. Ford vrea să preia o societate curată“, a precizat Vlădescu, citat de agenţia menţionată. Conform acestuia, reprezentanţii Ford nu au cerut facilităţi fiscale, însă vor să fie clarificate toate problemele legate de societate, de la cele referitoare la datoriile către stat până la cele legate de răspunderea pentru maşinile produse de fostul proprietar, Daewoo, aflate încă în circulaţie. „Dacă vom acorda ajutoare de stat, acestea nu se vor încadra cu siguranţă în schemele de ajutor agreate de UE“, a mai afirmat Vlădescu, precizând şi că preţul de cumpărare nu a făcut încă obiectul negocierilor cu Ford. Negociatorii speră ca legea să fie aprobată de parlament în septembrie, pentru că „reprezentanţii Ford nu sunt dispuşi să aştepte până în 2008“.
Probleme cu datoriile la stat Trebuie spus că statul, prin Agenţia Naţional