Deşi administratorii de pensii facultative sperau ca angajatorii să fie primii lor clienţi, abia din 2008 - 2009 firmele vor oferi acest bonus salarial Mai bine de trei sferturi din
Deşi administratorii de pensii facultative sperau ca angajatorii să fie primii lor clienţi, abia din 2008 - 2009 firmele vor oferi acest bonus salarial
Mai bine de trei sferturi din companii iau în calcul implementarea pilonului III de pensii şi oferirea acestuia ca bonus salarial propriilor angajaţi. Însă pentru 2007, companiile nu şi-au bugetat contribuţii şi nici nu au cunoscut îndeajuns prevederile legislaţiei pentru pensia facultativă.
Majoritatea multinaţionalelor nu sunt interesate de asigurările de tip "Group Life" - cu o componentă investiţională - şi nici nu au un astfel de beneficiu pentru angajaţi în acest moment. Totuşi, un studiu realizat de compania de consultanţă Consulteam arată faptul că sistemul de pensii private va avea succes în cazul companiilor cu angajaţi cu vârste de peste 35 de ani.
Pe de altă parte, în cazul companiilor cu angajaţi preponderent tineri (de până în 35 de ani), un instrument mai eficient de fidelizare pare ar fi un abonament la piscină. Din punctul de vedere al asigurătorilor, cea mai mare parte a vânzărilor de pensii facultative din acest an nu vor fi realizate pe segmentul corporate, ci prin retail.
Unul dintre motive este startul târziu (abia în luna mai a acestui an) al contribuţiei pentru pensiile facultative. Astfel, companiile nu aveau pregătite bugete prin care să poată oferi aceste produse în pachetul salarial. "Primele noastre vânzări de pensii facultative sunt bune, avem peste 4.000 de contracte semnate. Nu avem prea multe companii care să fi cumpărat aceste produse, decât unele mici şi mijlocii.
Puţine firme au avut în buget banii pentru a contribui la aceste pensii în locul angajaţilor", spune C