Cel mai longeviv magnat al presei mondiale, Rupert Murdoch, a adaugat imperiului sau mediatic un "trofeu" mult ravnit: "The Wall Street Journal", cel mai prestigios cotidian financiar si de afaceri din lume, cu nu mai putin de 31 de Premii Pulitzer obtinute de jurnalistii sai incepand din 1947 pana astazi.
Anuntul privind achizitionarea companiei Dow Jones, care editeaza "The Wall Street Journal", de catre News Corporation, compania lui Murdoch, a provocat un val de speculatii privind intentiile mogulului media. Dar chiar si concurenta, care il prezinta drept o incarnare a raului pentru "indrazneala" de a fonda un post TV de dreapta in America (Fox News), a trebuit sa ii recunoasca succesul.
O analiza publicata de "The New York Times" incearca sa prezica evolutiile de la "The Wall Street Journal" pe baza "mutarilor" lui Murdoch de dupa preluarea cotidianului "The New York Post". Un prim pas ar putea fi reducerea drastica a spatiului publicitar in favoarea celui editorial, ca si extinderea si cresterea calitatii sectiunilor consacrate stirilor nationale si internationale. De altfel, Murdoch a facut declaratii in acest sens, aratand ca urmareste ca "The Wall Street Journal" sa poata concura cu cotidienele generaliste, una dintre "tinte" fiind chiar "The New York Times". Murdoch a mai spus si ca ar dori sa intareasca prezenta internationala, in special in Asia si Europa, a publicatiei, a carei editie internationala este citita in fiecare zi de 2,7 milioane de persoane, in timp ce editia nationala are 1,7 milioane de cititori zilnic.
La "New York Post", Murdoch si-a asumat si alte pierderi pe termen scurt, micsorand pretul si chiar distribuind ziare gratuit. Dupa ce tirajul a crescut, s-a luat decizia de a nu se mari tariful pentru publicitate.
"Vanity Fair" remarca faptul ca, dintre toti magnatii media, Rupert Murdoch este "singu