Programul de lucru de la 9:00 la 17:00, intr-o cladire de sticla, in care toate celelalte cateva sute de birouri sunt la fel, incepe sa se demodeze. Angajatii fie vin la birou foarte rar, ca la hotel, doar pentru sedinte, brief-uri sau rapoarte, fie nu vi
"Inainte se vorbea despre birou ca despre o a doua casa. Acum putem considera casa un veritabil birou", spune Mihaela Scarlat, consultant in cadrul Advice Human Resources.
Iar numarul companiilor care aleg sa isi "dezlege" angajatii de programul fix la birou este surprinzator de mare, chiar si pe piata locala.
Aproape jumatate dintre din cei 550 de angajati pe care ii are PricewaterhouseCoopers (PwC) in Romania lucreaza de acasa. Iar aceasta politica de personal se poate dovedi un real succes, potrivit Alexandrei Iorgulescu, human capital leader al PwC.
Motivele? Cele de ordin pragmatic tin de reducerea costurilor cu personalul. Celelalte au legatura cu flexibilizarea programului angajatilor care creste gradul lor de atasament fata de companie. Cu toate acestea, este putin probabil ca stilul muncii de acasa sa fie aplicat in toate domeniile. Spre exemplu, productia industriala este o zona in care cu greu vom vedea angajatii lucrand oriunde altundeva decat in fabrici.
"Acest sistem de lucru este sustinut intern si de modul de organizare a activitatii in unele grupuri, colegii din aceste grupuri operand intr-un sistem de 'hotelling'. Angajatii nu au un birou al lor, ci 'inchiriaza' unul pentru perioada pe care o petrec la birou", explica Iorgulescu, subliniind faptul ca activitatea unei firme de servicii poate fi derulata practic de oriunde, atata timp cat exista acces la sistemele interne si implicit la informatie.
Pe scurt, companiilor care activeaza in zona serviciilor li se potriveste ca o manusa munca "la domiciliu". "Practica lucrului de acasa este o optiune deschi