Contrar percepţiei comune, acesta nu a fugit pe web de televizor. El utilizează internetul mult mai des, dar fără a exagera. Profilul utilizatorului român de internet se schimbă destul de Contrar percepţiei comune, acesta nu a fugit pe web de televizor. El utilizează internetul mult mai des, dar fără a exagera.
Profilul utilizatorului român de internet se schimbă destul de rapid, în ultimul timp, arată studiile Insites.be, comandate de ARBOmedia, unul dintre cei doi mari jucători de pe piaţa vânzărilor de reclamă de internet. Internautul tipic al lui 2007 accesează mai des webul de acasă decât în trecut, se foloseşte de acelaşi web fără a se lăsa fascinat de el şi, contrar interpretărilor de până acum, nu a renunţat la televizor.
Studiile on-line se bazează pe completarea benevolă a unor chestionare de internet, prin care se colectează date relevante pentru client. Fiindcă nu e vorba de cercetări cantitative bazate pe un eşantion reprezentativ de repondenţi, ele tind să fie relevante atunci când volumul de răspunsuri e foarte mare, iar datele cele mai demne de a fi luate în considerare se referă la trenduri (evoluţii), şi nu la valori absolute.
Chiar şi cu aceste corective, datele obţinute de compania belgiana Insites.be pentru ARBOmedia au un grad crescut de relevanţă, fiindcă, recent, numărul chestionarelor completate a depăşit un milion, ceea ce înseamnă de 100-200 de ori mai mult decât eşantionul reprezentativ al cercetărilor cantitative, care se ridică la câteva mii de oameni pentru întreaga Românie.
Călin Rotăruş, sales director la ARBOmedia, consideră că "marea majoritate a utilizatorilor site-urilor româneşti au fost expuşi la studiu", pornind de la efectuarea acestuia pe cinci site-uri din top 10 şi alte opt, din top 20 şi totalul utilizatorilor români de internet, care se ridică la cel mult 5,5 milioane, în funcţie de diferite r