Vanzarile de telefoane mobile din trimestrul doi al anului au crescut cu 16,5% fata de intervalul similar al anului 2006 si au atins 272,7 milioane de unitati. Producatorul finlandez de telefoane mobile Nokia si-a pastrat prima pozitie, cu un volum de 100,8 milioane de telefoane vandute si o cota de 37%, in crestere cu 3,6%. Principalele piete unde a avut succes au fost Europa si Asia. Samsung a trecut pe locul doi in clasamentul producatorilor, cu o cota de 13,7%, peste compania nord-americana Motorola.
Comparativ cu primele trei luni ale anului, volumul vanzarilor mondiale a crescut cu 6,5%, reiese dintr-un studiu realizat de IDC. Vanzarile Samsung in intervalul mentionat s-au majorat cu 48,4%, la 37,4 milioane de terminale, de la 25,2 milioane de unitati. Cota de piata a companiei a crescut cu 3%, de la 10,7%, in al doilea trimestru al anului. Evolutia intervine dupa succesul inregistrat de seria Ultra Edition, precum si dupa ce volumul vanzarilor sale pe pietele emergente s-a majorat. Nokia si-a intarit pozitia pe piata telefoanelor mobile multifunctionale, vanzarile pe acest segment ridicandu-se la 13,9 milioane de unitati, datorita promovarii seriilor N si E. Volumul vanzarilor din al doilea trimestru a fost cu 28,6% peste cel inregistrat in trimestrul doi al anului 2006, cand a vandut 78,4 milioane de terminale. Cel mai mare ritm de crestere, respectiv 58,6%, a fost inregistrat de Sony Ericsson, volumul vanzarilor ajungand la 24,9 milioane de unitati, de la 15,7 milioane, in trimestrul doi al anului trecut. Cota de piata a ajuns la 9,1%, in intervalul aprilie-iunie 2007, de la 6,7%. Seria de terminale Walkman a avut o pondere de o treime din volumul total al vanzarilor companiei, se arata in studiu.
Producatorul nord-american Motorola a coborat pe locul trei, cu o cota de 13%, cu 9,1% mai mica decat cea din trimestrul al doilea 2006. Vanz