"Marea batalie" pentru achizitionarea "The Wall Street Journal" s-a incheiat, dar "razboiul pentru viitorul jurnalismului abia incepe", apreciaza "Newsweek" in editia sa online.
Alaturand "The Wall Street Journal" altor proprietati ale News Corp., cum ar fi canalul de televiziune Fox News si Fox Business Network, a carui lansare este programata pentru luna octombrie, se obtine un conglomerat mediatic a carui influenta va depasi cu mult sfera informatiilor financiare, constata "Newsweek".
De atlfel, Murdoch nu a facut un secret din faptul ca, extinzand sectiunile din "The Wall Street Journal" consacrate informatiilor internationale si de politica nationala, intentioneaza sa faca un ziar "mai competitiv cu The New York Times". Iar declaratiile sale au fost primite cu ingrijorare, surse bine informate declarand pentru "Newsweek" ca managementul "The New York Times" s-a intalnit in ultima luna cel putin o data pentru a discuta despre "manevrele" lui Murdoch.
"The New York Times" a contraatacat, acuzandu-l pe Murdoch ca va impune linia sa "comerciala" si "ideologica" ziarului "The Wall Street Journal", la care Roger Ailes, "tarul" sectiunii audiovizuale a News Corp. (cum il supranumeste "Newsweek"), a ripostat, declarand ca "The New York Times" era "un ziar cu stiri numai bune de pus in cusca cainelui", iar acum, cand "stapanii sunt plecati, cainii latra si isi anuleaza abonamentele". "The New York Times" este "pe moarte", a plusat Ailes.
Apropiata lansare a Fox Business News provoaca, de asemenea, ingrijorare in randurile companiei CNBC, care a inceput sa le reaminteasca insistent telespectatorilor si investitorilor ca este "numarul 1" intre televiziunile prin cablu americane. "Deocamdata, bineinteles", anticipeaza "Newsweek" razboiul care se va declansa (ori s-a declansat deja) intre Roger Ailes si NBC, compania al carei manager a fo