Creşterea puterii de cumpărare, precum şi preţurile în scădere la serviciile specifice vor ridica anul acesta turismul extern cu 30 de procente faţă de anul trecut. „Aceste două aspecte combinate cu timpul favorabil au avut ca rezultat anul acesta un «outgoing» mai puternic decât cel de anul trecut, în ultimii ani acest segment înregistrând creşteri constante“, a spus preşedinta Comisiei de Outgoing a Asociaţiei Agenţiilor de Turism din România, Adriana Goicea. Aceasta a menţionat, de asemenea, că strategiile de turism adoptate de ţările care vor să atragă cât mai mulţi vizitatori străini urmăresc, printre altele, servicii de profil calitative pentru toate buzunarele. Astfel că românii încep să prefere să-şi cheltuiască banii în destinaţii externe, a adăugat reprezentantul ANAT.
Autocarul pierde teren în faţa avionului Totodată, ofertele tarifare atractive ale companiilor aeriene, din ce în ce mai numeroase pe piaţă, au dus la scăderea numărului turiştilor care aleg transportul cu autocarul, „observându-se un trend accentuat către vacanţe pe calea zborului“. În cazul acestei variante, în topul destinaţiilor externe de vacanţă preferate de români se află Spania şi Turcia, în timp ce Grecia şi Bulgaria atrag turişti români care aleg să se deplaseze prin mijloace auto.
Creşte şi incoming-ul Referitor la fluxul de turişti străini care ne vizitează ţara, trendul este şi în acest caz ascendent, dar este încă departe de cel reprezentat de outgoing. „Intrarea României în Uniunea Europeană, precum şi Sibiul - Capitala Culturală - vor atrage cu 20 la sută mai mulţi turişti străini decât în anul precedent. În ceea ce priveşte Sibiul, ne aşteptăm ca să atragă anul acesta peste 500.000 de străini“, a spus Traian Bădulescu, purtătorul de cuvânt al Asociaţiei Agenţiilor.
Nu ştim să ţinem bani străini în ţară Comparativ cu strategia sectorului de profil din ţările vec