Debenhams, unul dintre cei mai cunoscuti retaileri britanici, a inregistrat in primele trei luni de activitate pe piata romaneasca o cifra de afaceri de aproximativ 2,5 milioane euro, pe fondul sporirii interesului consumatorilor romani fata de conceptul �department store�.
“Primele 3 luni au insemnat un feedback excelent din partea clientilor si prima parte a succesului Debenhams in Romania. Lansarea brandului pe piata locala a fost primita cu mult interes de consumatorii romani, care au fost atrasi de conceptul “department store”, locul unde poti face cumparaturi pentru intreaga familie si pentru casa, la un standard de calitate bine definit”, a declarat pentru Wall-Street Vicentiu Zorzolan, managing partner AAV Group si Fashion Retail Group.
Peste 50% din totalul vanzarilor au provenit de la produsele fashion pentru femei. Colectiile pentru barbati au reprezentat aproximativ 30 de procente, in timp ce produsele destinate copiilor reprezinta 13 procente.
“Am remarcat, de asemenea, o puternica tendinta de orientare catre produsele ce poarta nume celebre. Vanzarile de produse semnate de designerii din galeria “Designers at Debenhams” sunt in crestere de la luna la luna”, a precizat Zorzolan.
In ceea ce priveste colaborarea si cu alti designeri romani, reprezentantul Debenhams ne-a marturisit ca in prezent exista mai multe variante ce urmeaza a fi luate in considerare in dezvoltarea regionala a retailerului.
“In afara exista un grad mai mare de fidelitate a consumatorului fata de anumite branduri. In Romania, clientul descopera rand pe rand diferitele branduri ce intra pe piata, fiind deocamdata intr-un proces de selectie. Probabil in cativa ani situatia se va apropia de realitatea externa”, considera Zorzolan. “Rata de fidelizare este undeva in jurul a 30 de procente”, a completat acesta.
Estimarile pentru anul in curs, dar si pla