Amazon.com, unul dintre cele mai mari companii americane de e-commerce la nivel global, isi imbogateste oferta de produse online prin lansarea unui nou serviciu web de vanzari de produse alimentare, numit Amazon Fresh. Deocamdata, serviciul nu este valabil decat pe teritoriul statului Seattle din Statele Unite ale Americii, urmand a fi implementat la nivel mondial in cazul in care proiectul se dovedeste a fi viabil, informeaza revista BusinessWeek.
Oferta Amazon Fresh include fructe si legume proaspete si de calitate superioara, o larga varietate de produse alimentare, precum si produse organice sau alte specialitati. Mai mult, livrarea este gratis, in conditiile in care comanda insumeaza o anumita valoare. Comenzile pot fi facute la orice ora din zi si din noapte, acestea putand fi ridicate si din anumite locatii de livrare.
Purtatorul de cuvant al marelui retailer, Craig Berman, a declarat ca proiectul se desfasoara in colaborare cu angrosistii si fermierii locali, dar ca nu poate prezice daca acesta va fi extins dincolo se granitele statului Seattle. “De abia am inceput si afacerea este deocamdata mica. Suntem inca in faza de testare si este o modalitate mai buna de a ne servi clientii. Oferim o larga selectie de produse la preturi convenabile”, a declarat Berman.
Scepticismul oficialilor de la Amazon.com este de inteles, date fiind esecurile avute cu alte proiecte precum Kozmo.com si HomeGrocer.com sau Urbanfetch. HomeGrocer.com a fost, intr-un final, achizitionat de Webvan, un serviciu online care oferea produse de bacanie. Serviciul detinea un portofoliu larg de produse alimentare, ajung sa aiba peste 750000 de clienti in orase ca San Francisco, Los Angeles, Seattle si Chicago inainte sa dea faliment, in 2001.
Managerii companiei americane au incercat sa-l recruteze in noua echipa pe fondatorul serviciului HomeGrocer.com, Terry Drayton