Preturile mari la combustibil, criza petrolului generatoare de conflicte si semnalele de alarma trase tot mai des la adresa incalzirii globale au alimentat interesul pentru solutii de propulsie alternative, cum ar fi hibrizii cu combustie interna si motor electric, diesel-urile ecologice, motoarele alimentate cu etanol sau exclusiv pe energie electrica.
Pentru amatorii de lux, piata nu ofera prea multe alternative in alegerea unui automobil care sa indeplineasca ambele criterii. Revista americana Forbes a realizat un top cu cele mai ecologice si economice automobile din segmentul premium.
Toyota, producatorul cu cea mai pregnanta abordare a hibrizilor, puncteaza pe segmentul automobilelor de lux ecologice prin divizia sa Lexus. Modelele hibride RX400h si GS460h au fost nominalizate de J.D. Power in topul pe 2007 al celor mai putin daunatoare automobile pentru mediu. SUV-ul RX400h este dotat cu un motor de 3.3 litri pe benzina plus inca doua motoare electrice, ce furnizeaza in total 288 de cai, reusind un consum mixt de 8,1 litri la suta de kilometrii si emitand 192 g/km CO2. Limuzina GS450h are atat un consum mixt mai mic, de doar 7,9 litri la suta, dar si emisii mai reduse, de 182 g/km CO2, fara a sacrifica insa performantele dinamice ale motorului V6 pe benzina de 3,5 litri si 218 cai.
Americanii nu s-au lasat mai prejos si au anuntat ca modelul Cadillac Escalade, unul dintre cele mai poluante SUV-uri din lume, va fi disponibil si in varianta hibrida incepand cu 2009. Viitorul model va consuma cu 25% mai putin combustibil decat Escalade-ul actual. Secretul consta in folosirea a doar 4 cilindri, disponibili pe motorul V8, la sarcini scazute sau rularea doar pe motoarele electrice la viteze mici. Producatorii de automobile de lux europeni propun o alta varianta la stringenta problema a cresterii eficientei consumului de combustibil, si anume motoarel