Cu o istorie relativ recentă în România, acest tip de afacere s-a dezvoltat odată cu boomul din sectorul imobiliar Constatând absenţa unor servicii specilizate de relocare a companiilor
Cu o istorie relativ recentă în România, acest tip de afacere s-a dezvoltat odată cu boomul din sectorul imobiliar
Constatând absenţa unor servicii specilizate de relocare a companiilor sau a persoanelor fizice, antreprenori cu spirit de iniţiativă au decis să facă din această activitate un business. Ideea pare a fi una de succes, mai ales în contextul cererii în creştere pentru acest gen de servicii.
Estimată la 10 milioane de euro anual de principalele companii din domeniu, piaţa autohtonă a serviciilor de relocare are un potenţial de creştere de 30% pe an.
Apărute după modelul occidental şi ca urmare a creşterii nivelului de trai, serviciile de relocare au o istorie relativ recentă pe piaţa românească. Nevoia unui astfel de serviciu a început să se simtă şi în România, în anii `90, odată cu intrarea multinaţionalelor pe piaţa românească, acestea fiind primii clienţi ai firmelor de relocări.
Activitatea firmelor de relocare se concentrează, în principal, în Capitală, susţinută pe de o parte de dezvoltarea mai accentuată a pieţei imobiliare de aici faţă de restul ţării, iar pe de altă parte de nivelul mai ridicat al veniturilor.
"Piaţa românească a serviciilor de relocare este încă incipientă şi mulţi dintre potenţialii clienţi au slabe cunoştinţe despre existenţa acestor servicii. Având în vedere ca majoritatea solicitărilor se concentrează în Capitală, putem vorbi despre o piaţă localizată a serviciilor autohtone de relocare", a declarat, pentru "Adevărul", Adrian Tudorache, directorul comercial al companiei specializate în servicii de relocare, Aeon Mutări.
Preţul şi lipsa încrederii, obstacole în dezvoltarea afacerii
El spune