Amazon.com, gigantul retailer online, va investi masiv in noul site AmieStreet dedicat tinerilor artisti, au anuntat oficialii AmieStreet.
Site-ul muzical este o colectie de melodii apartinand tinerilor artisti. Infiintat anul trecut in octombrie de trei absolventi ai Universitatii Brown, site-ul permite muzicienilor sa isi posteze creatiile folosind un model de pret variabil, in functie de popularitatea melodiilor. Sistemul difera de pretul unic pe melodie afisat de popularul iTunes Music Store al Apple.
Pe AmieStreet.com, orice melodie este cotata initial la 0 centi, stabilindu-se automat un pret de pornire dupa ce utilizatorii incep sa downloadeze. Pretul se ridica gradual in functie de popularitate, ajungand la maximum 98 de centi. Prin comparatie, majoritatea melodiilor de pe iTunes valoreza 99 de centi indiferent de popularitate. Executivii Warner Music Group au protestat impotriva stabilirii unui pret unic pentru toate melodiile aflate pe site, dar Apple a refuzat sa inspecteze problema in iTunes, desi acesta contine uneori promotii si albume la preturi variabile.
“Ideea de a avea clienti care influenteaza direct pretul melodiilor este interesanta si reprezinta o abordare inovativa in vanzarea muzicii digitale”, a declarat Jeff Blackburn,vicepresedintele dezvoltarii afacerii Amazon.
Investitia Amazon in noul site va permite AmieStreet sa isi dezvolte potentialul de networking, a declarat Joshua Boltuch, cofondator si director de marketing al site-ului. MySPace si Bebo sunt doua exemple de comunitati online care promoveaza artistii si formeaza adevarate fan-cluburi.
AmieStreet isi datoreaza veniturile in special din vanzarile de muzica de pe site, in conditiile in care 70% din pretul unei melodii sau al unui album revine artistului respectiv. Oficialii companiei s-au ferit sa declare cifra de vanzari, dar si sa comenteze profitabil