La nivel modial, vânzările de telefoane mobile în al doilea trimestru al anului au fost de 272,7 milioane de unităţi, cu 6,9% mai mult decât în primul trimestru şi cu 16,5% mai mult decât în perioada similară a anului trecut, potrivit unui studiu al firmei IDC, citat de NewsIn. Cu toate că piaţa a avut o creştere mai mare faţă de trimestrul precedent, aceasta a fost mai mică decât cea înregistrată anul trecut, de 22%, a anunţat IDC. Încetinirea ritmului este atribuită maturizării pieţelor, creşterea având loc atunci când consumatorii îşi înlocuiesc telefoanele existente. „Cel mai important eveniment din acest trimestru îl reprezintă intrarea companiei Apple pe piaţa telefoanelor mobile, prin lansarea iPhone“, a declarat directorul de cercetare din cadrul IDC, Shiv K. Bachshi. „Deşi iPhone a vândut un număr mic de unităţi, aparatul va avea un impact deosebit de mare asupra acestei industrii. Aparatul iPhone are potenţialul de a schimba percepţia asupra telefoanelor mobile, ceea ce ar putea ridica preţurile medii pentru întreaga industrie“, a completat specialistul IDC.
Nokia îşi menţine poziţia de lider Nokia este liderul pieţei de telefoane mobile, cu 100,8 milioane de telefoane vândute în al doilea trimestru. Cota de piaţă a companiei Nokia a crescut cu 3,6%, ajungând la 37%, ceea ce depăşeşte cotele combinate ale următoarelor trei companii din clasament. Nokia a avut cea mai mare creştere în Europa şi Asia, compania înregistrând dificultăţi pe piaţa din America de Nord. De asemenea, Nokia domină piaţa telefoanelor smartphone, unde a vândut 13,9 milioane de unităţi, rezultatele fiind impulsionate de promovarea activă a aparatelor din seriile N şi E. Pe locul doi se află Samsung, care a câştigat această poziţie cu vânzări record pentru companie, de 37,4 milioane de unităţi. Factorii determinanţi pentru succesul companiei Samsung îl reprezintă seria de apara