În plin sezon estival, autorităţile de la Berlin se confruntă cu o serie de mişcări sindicale, fără precedent în ultimii 15 ani, care ar putea paraliza atât traficul aerian, cât şi cel feroviar. În ciuda creşterii economice continue, sindicatele sunt nemulţumite de drepturile salariale ale angajaţilor pe care îi reprezintă, susţinând că remuneraţiile sunt destul de mici comparativ cu alte ţări din UE.
Situaţia cea mai gravă este în sectorul feroviar (cu toate că şi piloţii de la companiile aeriene germane LTU şi DBA au fost luni într-o primă grevă de avertisment), mai exact la compania deţinută de stat Deutsche Bahn (DB- AG), unde mecanicii de locomotive intenţionează să declanşeze o grevă generală, având în vedere că nu au reuşit să se înţeleagă cu patronatul asupra unei noi grile salariale. Astfel, nemulţumirile acestora sunt legate de faptul că, în prezent, un mecanic german câştigă aproximativ 1.800 de euro, cu mult mai puţin decât colegii lui de breaslă din Europa. În Olanda, spre exemplu, salariul lunar este de 2.420 de euro, în Spania- 3.140 de euro, în timp ce în Elveţia remuneraţia ajunge chiar la 4.800 de euro!
Luând act de cererile angajaţilor, unul dintre principalele sindicate ale mecanicilor de tren, mai exact GDL, a cerut DB- AG o majorare salarială cu 25 procente, de la 1.970 euro la 2.500 euro. Numai că directorul DB- AG, Hartmut Mendorn, nu s-a lăsat câtuşi de puţin impresionat de revendicările salariale ale mecanicilor şi chiar i-a acuzat că va lua măsuri împotriva lor, dacă vor pune în pericol siguranţa pasagerilor prin intermediul grevei. Drept replică, aproape 96% din cei 12.000 de membri ai sindicatului GDL au votat în favoarea organizării unei greve, liderul sindical Manfred Schell anunţând că următorul pas va fi acela de a decide când, unde şi la ce scară ea se va produce.
Consecinţele unei greve generale sunt însă uriaşe,