Publicis, una dintre cele mai mari agentii de publicitate din lume, deschide portile unei noi ere in istoria advertising-ului prin demararea unui proiect de digitalizare a publicitatii, la nivel mondial. Publicis intentioneaza sa construiasca o retea publicitara digitala care sa personalizeze, pentru fiecare utilizator, mesajele publicitare difuzate, informeaza editia online a New York Times.
Ideea de baza a proiectului este construirea unei retele publicitare mondiale care sa foloseasca mana de lucru straina pentru crearea a sute de versiuni diferite de print-uri si spot-uri publicitare. Apoi,
folosind informatii despre consumatori si algoritmi computerizati, reteaua va decide ce mesaj publicitar va arata fiecarei persoane in parte. Altfel spus, scopul este transformarea publicitatii dintr-o masa
de mesaje si spot-uri publicitare in mesaje personalizate pentru fiecare potential consumator.
“Este doar o chestiune de timp pana cand intrega lume a publicitatii va fi digitala”, este de parere David W. Kenny, presedintele si directorul executiv al Digitas, agentia de publicitate achizitionata curand de
grupul Publicis pentru suma de 1,3 miliarde de dolari (940.000.000 de euro). In prezent, acesta se ocupa de remodelarea intregii strategii publicitare pentru marele conglomerat Publicis, in care sunt incluse agentii precum Saatchi&Saatchi, Leo Burnett si Starcom MediaVest Group, dar si clienti importanti precum Procter&Gamble, American Express, Hewlett-Packard si General Motors.
“Intentionam sa facem din Digitas si Publicis o platforma globala pe care toata lumea sa o foloseasca pentru a asocia informatiilor anumite mesaje publicitare. Acum are loc o mare transformare in ceea ce priveste stilul de viata al consumatorilor si informatiile pe care le avem despre acestia, insa putine sunt acele companii care au facut progrese in domeniu”