Videoclipuri in ferestre minuscule, filme care se downloadeaza in zeci de minute sau programe TV anoste, vor fi toate date uitarii odata cu raspandirea unei noi modalitati de transmitere a continutului mediatic: streaming-ul video.
Dezvoltarea streaming-ului video a dezlantuit un torent de filme si show-uri de televiziune distribuite rapid, la rezolutie inalta, unor audiente extrem de fragmentate. La urma urmei, este nevoie doar de un ecran – cel al PC-ului, al laptopului, al televizorului sau al telefonului mobil, de o buna conexiune la Internet si de un provider de bunuri mass-media, in regim de streaming.
"Interesul pentru streaming creste extrem de repede, deoarece el simplifica procesul prin care videoclipul ajunge la consumator", a declarat Ross Rubin, director de analiza a industriei pentru grupul american NPD, citat de The New York Times.
Diferenta dintre streaming si downloading este ca utilizatorul nu trebuie sa astepte deloc. Odata ce a gasit videoclipul sau filmul dorit, el poate declansa printr-un click transmisiunea in flux continuu si poate viziona produsul pe masura ce acesta ii este trimis. De asemenea, videoclipurile vizionate prin streaming nu pot fi stocate pe calculatorul personal.
Popularitatea crescanda a streamingului este strans legata de raspandirea Internetului prin broadband. Conform unui studiu citat de The New York Times, 47% din caminele americane au deja conexiune de tip broadband, care faciliteaza streaming-ul prin viteza de transmisie a datelor.
Anul acesta, compania de inchirieri de DVD-uri Netflix a inceput sa profite de tehnologia care permite transmiterea instant a unor filme intregi sau a unor episoade din seriale TV si a introdus un serviciu pe baza de abonament. "Apesi un singur buton si mai mult de 3.000 de episoade si filme iti sunt disponibile in maximum 30 de secunde", a declarat Steve Swasey,