Cel puţin zece companii noi vor fi listate la bursă până la mijlocul anului viitor. Pe lângă numele celebre, precum Erste Bank sau Transgaz, bursa îşi caută adepţi şi printre companiile mai mici, dar dinamice. Bursa de Valori Bucureşti desfăşoară o amplă campanie de atragere de noi emitenţi, din rândul companiilor care nu ştiu ce presupune o listare, derulând în acest sens seminarii şi conferinţe de promovare, mai ales în provincie. Instituţia a pregătit o cate
Cel puţin zece companii noi vor fi listate la bursă până la mijlocul anului viitor. Pe lângă numele celebre, precum Erste Bank sau Transgaz, bursa îşi caută adepţi şi printre companiile mai mici, dar dinamice.
Bursa de Valori Bucureşti desfăşoară o amplă campanie de atragere de noi emitenţi, din rândul companiilor care nu ştiu ce presupune o listare, derulând în acest sens seminarii şi conferinţe de promovare, mai ales în provincie. Instituţia a pregătit o categorie specială, New Market, pentru tranzacţionarea firmelor din domenii în plin avânt, dar fără un istoric îndelungat. Cu toate acestea, investitorii par interesaţi mai mult de marile companii, unele chiar de stat, ale căror listări au tot fost amânate de-a lungul timpului.
Cine îşi mai aminteşte de eşecul listării operatorului de televiziune prin cablu CCC Blue Telecom sau al companiei de îmbuteliere Apa Stareţului? În schimb, Transelectrica, Alumil au ţinut prima pagină a publicaţiilor financiare tocmai prin succesele înregistrate la listare.
Câştiguri importante dacă listarea are succes
În cazul Alumil, oferta publică iniţială (IPO) a fost suprasubscrisă de peste 16 ori, investitorii aruncând în joc peste 130 de milioane de euro. În doar patru luni, perioada dintre IPO şi tranzacţionare, investitorii au