Oamenii de afaceri autohtoni sunt priviţi ca un exemplu de urmat de către populaţia din România. Potrivit unui studiu realizat în 18 ţări, inclusiv în România, top managerii se bucură de Oamenii de afaceri autohtoni sunt priviţi ca un exemplu de urmat de către populaţia din România.
Potrivit unui studiu realizat în 18 ţări, inclusiv în România, top managerii se bucură de încredere din partea populaţiei din ţara noastră şi din ţările scandinave. Popularitatea acestora cumulează în aceste zone peste 50% din opţiuni, într-un top al încrederii în principalele categorii socio-profesionale, întocmit de Institutul de cercetare a pieţei GfK.
Dacă în România, Danemarca şi Suedia repondenţii s-au pronunţat pozitiv faţă de liderii din domeniul afacerilor, în schimb, la nivel internaţional, aceştia au medii scăzute ale scorului indicelui de încredere GfK, respectiv de 2,1 realizat pe o scară de 1 la 4, ceea ce arată că circa patru din cinci persoane devin suspicioase când vine vorba despre şefii de companii.
În Ungaria, Austria, Marea Britanie, Italia, Grecia şi Franţa, mai puţin de 40% din repondenţi au încredere în manageri. Cel mai ridicat nivel al încrederii a fost consemnat de directorii din zona de nord a Europei, pe primul loc figurând la această categorie Danemarca, unde aceştia se bucură de o cotă a încrederii din partea a 56% din repondenţi.
În schimb, cel mai scăzut nivel al încrederii populaţiei în această categorie socio-profesională a fost consemnat în rândul nemţilor, cu o cotă de 15%, situaţie care survine, cel mai probabil, pe fondul deteriorării situaţiei economice a ţării şi a creşterii şomajului.
Managerii olandezi îi depăşesc pe cei germani, în topul încrederii, cu doar trei procente, cumulând o cotă de numai 18%. În Statele Unite ale Americii, managerii nu se bucură decât de încrederea a doar 36% din repondenţi, iar