Nici un accident, 17 aeronave, 72 de zboruri zilnice pe 30 de rute şi un profit operaţional dublu faţă de cel al Tarom. Aşa arată în cifre compania Carpatair, la doar opt ani de la înfiinţare. Cum a ajuns însă un operator privat din provincie să dea lecţii de business companiei de stat? „În 1993, m-am hotărât cu grupul meu de colegi din Chişinău să construim o societate care să fie şi companie aeriană. Am închiriat primul avion şi am zis: fie ce-o fi!“
Nici un accident, 17 aeronave, 72 de zboruri zilnice pe 30 de rute şi un profit operaţional dublu faţă de cel al Tarom. Aşa arată în cifre compania Carpatair, la doar opt ani de la înfiinţare. Cum a ajuns însă un operator privat din provincie să dea lecţii de business companiei de stat?
„În 1993, m-am hotărât cu grupul meu de colegi din Chişinău să construim o societate care să fie şi companie aeriană. Am închiriat primul avion şi am zis: fie ce-o fi!“. Aşa îşi începe povestea Nicolae Petrov, preşedinte şi CEO Carpatair, care, la cei 41 de ani ai săi, îşi împarte responsabilităţile între birou şi carlingă.
Până la închirierea primului avion a trecut, mai întâi, pe la Şcoala Superioară de Piloţi Militari „Kacha“, una dintre cele mai importante instituţii de profil din fosta URSS, a pus umărul la constituirea aviaţiei naţionale din Republica Moldova, a venit la Bucureşti pentru a urma cursuri de piloţi civili şi s-a implicat în constituirea departamentului Aviaţiei Civile Moldova.
În urmă cu 14 ani, înfiinţează la Chişinău agenţia de ticketing Moldavian, iar după numai jumătate de an, lansează compania aeriană Moldavian Airlines, împreună cu câţiva foşti colegi de la „Kacha“. „A început ca o aventură, fără să avem ceva de pierdut“, îşi aminteşte Petrov. Primul avion, închiriat, a fost un Yak-42, cu o capacitate de 100 de l