Chiar dacă demersurile pentru acordarea a şase licenţe WiMAX în România trenează, companiile care furnizează echipamente şi constructorii reţelelor se pregătesc intens, dar discret, pentru semnarea unor contracte de sute de milioane de euro. La nivel global se fac mai multe teste şi implementări ale acestei noi tehnologii, unele de succes, altele cu un debut mai stângaci. Pakistanul şi Coreea de Sud sunt numai două dintre ţările în care WiMAX este la mare preţ. P
Chiar dacă demersurile pentru acordarea a şase licenţe WiMAX în România trenează, companiile care furnizează echipamente şi constructorii reţelelor se pregătesc intens, dar discret, pentru semnarea unor contracte de sute de milioane de euro.
La nivel global se fac mai multe teste şi implementări ale acestei noi tehnologii, unele de succes, altele cu un debut mai stângaci. Pakistanul şi Coreea de Sud sunt numai două dintre ţările în care WiMAX este la mare preţ.
Pionierul absolut ar putea fi considerat operatorul de telefonie mobilă Sprint, care investeşte trei miliarde de dolari în SUA pentru a asigura acoperirea pentru 100 de milioane de locuitori. Asta, în condiţiile în care penetrarea broadband în SUA este de 20% şi se estimează o rată de creştere de 17%.
Dar de unde vine profitul pentru operator? „Din descărcări de orice tip de conţinut, de la muzică la televiziune mobilă“, explică Andy McKinnon, specialist WiMAX la Motorola EMEA. „Utilizatorii de business vor putea să-şi acceseze aplicaţiile corporate şi să navigheze pe internet ca şi cum ar fi la birou tot timpul.
Iar furnizorii de servicii vor putea să vândă o singură conexiune permanentă către companii, înlocuind nenumăratele şi costisitoarele sisteme mobile de acces la reţelele interne, pe care managerii de IT trebuie