În 2009, vom afla unde se situează România, în comparaţie cu alte state, în ceea ce priveşte competenţele de bază ale elevilor de 15 ani. Guvernul a aprobat, marţi, hotărârea privind participarea ţării noastre la evaluarea internaţională PISA, taxa de participare de 35.000 de euro urmând să fie achitată din bugetul MECT. În cadrul PISA sunt evaluate competenţele tinerilor aflaţi la finalul învăţământului obligatoriu, în domeniile citire/lectură, matematică şi ştiinţe.
La evaluările anterioare, România s-a clasat sub media OECD. Astfel, în 2001, ţara noastră s-a situat pe locul 34, din 43 de state participante, cu scorul global pe domeniile evaluate de 432. La citire, scorurile medii ale elevilor români au fost de 428, faţă de media OECD de 500. La matematică, scorul nostru a fost de 426, iar la ştiinţe de 441, în comparaţie cu media OECD de 500. Conform evaluărilor PISA din 2003, România a înregistrat rezultate îngrijorătoare privind nivelul de alfabetizare. Pe o scală de la 1 la 5, peste 40% dintre elevii români de 15 ani au înregistrat nivelul de alfabetizare 1 (cel mai redus). (M.C.)
În 2009, vom afla unde se situează România, în comparaţie cu alte state, în ceea ce priveşte competenţele de bază ale elevilor de 15 ani. Guvernul a aprobat, marţi, hotărârea privind participarea ţării noastre la evaluarea internaţională PISA, taxa de participare de 35.000 de euro urmând să fie achitată din bugetul MECT. În cadrul PISA sunt evaluate competenţele tinerilor aflaţi la finalul învăţământului obligatoriu, în domeniile citire/lectură, matematică şi ştiinţe.
La evaluările anterioare, România s-a clasat sub media OECD. Astfel, în 2001, ţara noastră s-a situat pe locul 34, din 43 de state participante, cu scorul global pe domeniile evaluate de 432. La citire, scorurile medii ale elevilor români au fost de 428, faţă de media OECD de 500. La matematică, scoru