Romănia are cadrul legal necesar pentru rezolvarea problemelor apărute in timpul negocierilor cu Ford pentru privatizarea Automobile Craiova. In plus, legislaţia de privatizare poate fi modificată, nefiind necesară o lege specială pentru vănzarea fabricii.
Comisia de privatizare a Automobile Craiova a cerut Guvernului săptămăna trecută să aprobe un memorandum privind finalizarea tranzacţiei cu Ford printr-o lege specială şi mandatarea comisiei pentru a purta negocieri pentru acest tip de tranzacţie. Deja membrii comisiei au avut două runde de negocieri cu Ford pentru a discuta principalele elemente ale tranzacţiei ce vor fi cuprinse in respectiva lege specială de privatizare.
De altfel, Ford a anunţat că va depune oferta financiară imbunătăţită pentru preluarea Automobile Craiova, după ce reprezentanţii constructorului american şi ai statului romăn vor agrea forma finală a contractului de privatizare. Americanii au discutat ieri cu Comisia de privatizare "diverse aspecte legate de contractul de vănzare-cumpărare de acţiuni, precum şi unele potenţiale prevederi ale legii speciale pentru definitivarea tranzacţiei de privatizare", potrivit unui comunicat AVAS.
NEREGULI. Partidul Conservator nu va fi de acord cu nici o iniţiativă legislativă nouă prin care să se reglementeze privatizarea societăţii Daewoo Automobile Craiova, a declarat senatorul Codruţ Şereş, fost ministru al Economiei. "Sunt pentru privatizarea fabricii, doar in mandatul meu s-au răscumpărat acţiunile de la coreeni. Insă nu se impune o lege care să fie aprobată de Parlament pentru privatizarea Daewoo. Prin această intenţie se urmăreşte ca cineva să se spele pe măini", a precizat el.
Şereş a explicat că Executivul trebuie să-şi asume responsabilitatea privatizării, pentru că are toate părghiile legale pentru a o incheia. Astfel, fabri