Majoritatea copiilor intre trei si cinci ani care au participat la un experiment organizat de cercetatorii de la Stanford University a spus ca mancarea servita sub sigla McDonald\'s este mai buna decat cea din ambalaje simple, chiar daca mancarurile erau identice.
Studiul sugereaza ca, la fel ca si adultii, copiii foarte mici sunt extrem de influentati de branding. "Experimentul demonstreaza simplu si elegant ca publicitatea spala efectiv creierele copiilor, generand preferinte nemotivate pentru anumite produse alimentare", a declarat doctorul David Katz, director al Centrului pentru Cercetare si Prevenire, din cadrul Yale University, citat de Forbes.
Studiul a fost condus de doctorul Thomas Robinson, cadru asociat la Stanford. La experiment au participat 63 de copii intre trei si cinci ani, care au degustat cinci feluri de mancare: nuggets de pui, hamburger, cartofi prajiti, morcovi si lapte. Cartofii prajiti, hamburgerii si nuggets-urile erau toate de la McDonald's, iar laptele si morcovii proveneau de la alimentara. Fiecare mostra de mancare a fost impartita in doua portii: una servita in ambalaje McDonald's, iar cealalta in ambalaje simple, fara logo.
Dupa ce au gustat din mancare, copiii au spus ca produsele din ambalajele McDonald's sunt mai gustoase decat celelalte, chiar daca erau identice. "Copiii nu numai ca cer mancare de la McDonald's. Dar ei sunt convinsi ca nugget-ul de pui care provine de la McDonald's este mai bun decat unul identic, nebrandat", a spus Robinson.
Copiii chestionati proveneau din familii cu venituri medii sau reduse si aveau, in medie, 2,4 televizoare acasa. O treime din ei mancau la McDonald's mai des de o data pe saptamana si mai mult de trei sferturi din ei aveau jucarii McDonald's acasa.
"Aceasta este o oportunitate pentru companiile puternic brandate de a lupta impotriva cresterii obezitatii la copii,