Opel Vectra OPC. De ce aceste trei iniţiale? Este nevoie de ele. Trebuie să existe ceva care să te anunţe că sub capota acestui model Vectra ai un motor V6 Turbo de 2,8 litri, pe benzină, de 280 cai-putere, care propulsează maşina la 100 km/h în puţin peste şase secunde. Am spus maşină? Trebuia spus limuzină, un termen care descrie mai bine dimensiunile, nivelul de echipare şi confortul. Practic, avem o limuzină cu mulţi cai-putere, servodirecţie care se adaptează în funcţie de viteză, sistem de suspensii independente, reglabile în timp real, sistem de frânare secondat de ABS, CBC (controlul frânării în viraje), EBD (distribuţia electronică a forţei de frânare), controlul tracţiunii, ESP avansat (program de stabilitate electronică) şi care detectează orice deplasare a maşinii faţă de axă şi intervine pentru trei din cele patru roţi, şi alt sistem, denumit IDS, care controlează toţi micii „lucrători“, subsisteme electronice, pentru buna stabilitate a şasiului.
Buton pentru modul „sport“ Cred că am uitat să menţionăm unul dintre cele mai importante elemente: un mic buton plasat în partea dreaptă a consolei centrale, care trece maşina pe modul sport. Înainte de a-l apăsa, poţi merge şi mai „bătrâneşte“. Este o maşină de oraş foarte confortabilă, uşor de condus, echipată cu toate jucăriile de pe automobilele mileniului trei: oglinzile electrice rabatabile, sistem climatronic, tapiţerie din piele, scaune şi oglinzi reglabile electric, faruri Bi-Xenon adaptive cu sistem de spălare prin presiune, radio CD MP3 etc. Apeşi butonul şi treci pe modul sport. Şi se simte. Acceleraţia răspunde instant la apăsare, iar Vectra OPC se avântă la drum fără nici un efort. Sunetul specific al motorului V6 redat prin evacuarea dublă, chiar dacă este puţin cam tare pentru cei de pe locurile din spate, este o încântare. Apeşi pedala, maşina accelerează, motorul ajunge la 6.000 de rotaţii