Regia Autonoma de Transport Public (RATP) ar putea asigura serviciul de transport in comun si in afara municipiului Iasi. Extinderea serviciului de transport public poate fi pusa pe seama faptului ca, in ultimii ani, zona urbana s-a extins cu repeziciune, ca urmare a cresterii si dezvoltarii volumului de investitii de la periferia municipiului. "Pe viitor este posibil sa ne extindem serviciile in toate cele 10 comune ale zonei metropolitane. Deocamdata avem solicitari pentru zonele Ciurea, Barnova, Miroslava si Letcani. Am putea asigura transportul catre aceste zone cu microbuze si autobuze. Curand vom achizitiona inca 50 de autobuze, tocmai am organizat licitatia in acest sens", a declarat, ieri, directorul RATP, Maricel Gherca.
Specialistii sustin faptul ca, pana in anul 2009, municipiul Iasi va absorbi comunele Miroslava, Tomesti si Letcani, iar suprafata de intravilan va ajunge de la 9.555 hectare pana la 57.000 hectare. RATP a asigurat servicii de transport public in comunele limitrofe pana in anul 1994. Activitatea s-a intrerupt, deoarece, intre timp, traseele au fost preluate de firmele private de maxi-taxi in urma unor licitatii organizate de Consiliul Judetean. In alta ordine de idei, in perioada urmatoare RATP ar putea pune capat licitatiei de achizitionare a celor 50 de autobuze noi. Asta deoarece se va solutiona contestatia depusa de trei dintre firmele care au cumparat caietul de sarcini.
Regia Autonoma de Transport Public (RATP) ar putea asigura serviciul de transport in comun si in afara municipiului Iasi. Extinderea serviciului de transport public poate fi pusa pe seama faptului ca, in ultimii ani, zona urbana s-a extins cu repeziciune, ca urmare a cresterii si dezvoltarii volumului de investitii de la periferia municipiului. "Pe viitor este posibil sa ne extindem serviciile in toate cele 10 comune ale zone