Grupul Renault pregăteşte lansarea unui model mai ieftin decât Loganul. Maşina de 3.000 de dolari va fi produsă în colaborare cu indienii de la Bajaj Auto, dar nu va fi importată în Europa. După maşina de 5.000 de euro, care costă de fapt peste 6.000 şi este produsă sub marca Dacia, inginerii şi designerii francezi au primit ca sarcină de la şeful alianţei Renault-Nissan, Carlos Ghosn, dezvoltarea unui model care să coste 3.000 de dolari. Acest vehicul „super-low-c
Grupul Renault pregăteşte lansarea unui model mai ieftin decât Loganul. Maşina de 3.000 de dolari va fi produsă în colaborare cu indienii de la Bajaj Auto, dar nu va fi importată în Europa.
După maşina de 5.000 de euro, care costă de fapt peste 6.000 şi este produsă sub marca Dacia, inginerii şi designerii francezi au primit ca sarcină de la şeful alianţei Renault-Nissan, Carlos Ghosn, dezvoltarea unui model care să coste 3.000 de dolari. Acest vehicul „super-low-cost“, numit deja de presa internaţională „fiul lui Logan“, va fi destinat însă numai pieţei indiene şi statelor vecine, unde normele de siguranţă sunt mult mai relaxate. De altfel, Ghosn a declarat luna trecută că „cel mai probabil, dacă vom construi acest tip de maşină, vom alege India, pentru că furnizorii şi uzinele costă puţin, iar piaţa de acolo este favorabilă unor produse ieftine“. Conform directorului comercial Dacia, Jacques Daniel, noul vehicul ar putea fi elaborat de compania românească, aceasta putând participa şi la producerea lui. „Autoturismul poate fi dezvoltat atât de Renault, cât şi de Dacia, însă cred că trebuie folosit know-how-ul Dacia pentru autoturismele economice“, a spus oficialul francez. Cu toate acestea, este greu de crezut că firma românească va avea mai mult decât un rol de consultant în proiectare, dat fiind faptul că Renault are în plan deschiderea unui centru de ingi