Explozia internetului este, desigur, un fenomen care ar putea pune pe butuci destule titluri de presă scrisă. Este însă vorba de un gen de competiţie din care câştigă actorii cei mai
Explozia internetului este, desigur, un fenomen care ar putea pune pe butuci destule titluri de presă scrisă. Este însă vorba de un gen de competiţie din care câştigă actorii cei mai inteligenţi şi mai vizionari ai pieţei.
Şi pe piaţa tipăriturilor sunt vizibile diferite tipuri de creşteri, dintre care cea mai importantă e a presei gratuite. Contrar percepţiei comune, editorii de ziare gratuite nu oferă foi de împachetat peştele, ci publicaţii apolitice, cu un grad mare de utilitate.
O comparaţie între "London Lite" şi "The Sun" din Londra e clar în favoarea primului titlu, care a devenit foarte popular în ultimii ani. Nu putem găsi în paginile unui asemenea ziar prea multe indiscreţii legate de viaţa personală a vedetelor, false fenomene înspăimântătoare pentru public, de felul epidemiilor, al imigranţilor sadici şi altele asemenea. E vorba de un cocteil uşurel de informaţii referitoare la timpul liber şi ponturi de shopping care corespunde destul de bine londonezului cu un grad mare de satisfacere a nevoilor de bază.
În România, "Compact" a trecut de 150 de mii de exemplare (gratuite) fără ca cineva să acuze proasta calitate a ziarului sau caracterul lui tabloid. Fenomenul ziarelor gratuite arată că publicul poate deveni interesat şi în publishingul clasic.
Problema este mai curând de concept şi abordare decât de suport, fie acesta de hârtie sau electronic. Chiar dacă noul tip de jurnalism nu mai conferă reporterului acelaşi tip de prestigiu pe care îl dădea vechiul statul al profesiei, nu e vorba de o afacere ilegală sau imorală. Interesante vor fi diferenţele şi segmentările de piaţă care vor apărea în interiorul fenomenului, mai curând decât declinu