Cele mai rentabile plasamente sunt cele în unităţile de cazare de trei şi patru stele. Până nu demult cenuşăresele imobiliarului, afacerile cu hoteluri devin tot mai interesante pentru Cele mai rentabile plasamente sunt cele în unităţile de cazare de trei şi patru stele.
Până nu demult cenuşăresele imobiliarului, afacerile cu hoteluri devin tot mai interesante pentru jucătorii de pe această piaţă. Chiar dacă 2007 nu a adus investiţii masive în aşteptatele apart-hoteluri sau în facilităţi destinate clienţilor cu buget redus, locaţiile gândite pentru turismul de afaceri au un trend prosper.
Cel puţin aşa arată studii recente realizate de companii de prestigiu precum Deloitte sau CB Richard Ellis. Piaţa locală este dominată de hoteluri de trei şi patru stele. Acestea reprezintă aproximativ 66% din totalul unităţilor de cazare existente. Majoritatea turiştilor care vin în Bucureşti e reprezentată de oameni de afaceri. Se estimează că, în 2006, turismul de afaceri a însemnat 75-80% din totalul sosirilor.
Ca urmare, cererea înregistrează variaţii sezoniere, cu niveluri scăzute de ocupare în weekenduri şi în perioadele iulie-august şi decembrie-februarie.Un exemplu, care ilustrează trendul ascendent al pieţei de profil, este hotelul Trianon din centrul Bucureştiului. Trei stele, 26 de camere şi o capacitate totală de 48 de persoane. Inaugurat oficial zilele acestea, el este deja scos la vânzare. Preţul cerut de proprietari pentru cei aproximativ 2.000 de metri pătraţi este de 5,5 milioane de euro.
Veniturile hotelierilor bucureşteni, peste media europeană
Monica Marin, manager al companiei imobiliare EuroMetropola, spune că "un calcul simplu arată că, în mâinile unui întreprinzător atent, la un grad de ocupare absolut realizabil, ţinând cont de locaţie, de circa 70%, hotelul poate genera doar din cazare venituri de peste 550.000 euro pe a